Deutsches Rechtswörterbuch (DRW): seinselbst

seinselbst

, pron., seinselb, pron.

automatisch generierte Links zu anderen historischen Wörterbüchern:
auch -selbs und -selbers; Zusammenrückung aus 2sein und selb 
(sein) eigen; persönlich
vgl. 2eigen
  • wer aber dc der burgen keine so er gemant in giselschaft wurde sin selbes anderswa bedoͤrfte ane geuerde, der sol ein andern an sin stat legen, vnz dc er ligen mv&komma;ge
    1289 Glarus/CorpAltdtOrUrk. II 434
  • were aber das ir [Bürgen] deheine sin selbs bedorfti das er nicht ligen wolti der sol ein andern legen an sin stat vngeuarlich mit der herron wissinde
    1291 Zürich/CorpAltdtOrUrk. II 676
  • so hat herwider gesworn unser ... brůder L. mit sein selbs leip den vor genanten zůwurf und teidinch stæt ze haben
    1313 MWittelsb. II 219
  • daz der klager mit zwain oder mit dreyn erbern unarkchwênigen und unversprochen mannen ... zů seinselbers hant sein sache dem schuldigen anbehaben, und in erczeugen mag, warumb er in ansprichet
    1365 WienRQ. 166
  • jch clage zu B.C., das her mich vff eyner freyen koniglichen strasse, do billich ein yderman frede haben vnd sicher sein sal, mit seinselbs handt freuelich geslagen, gewunt vnd gemorth vnd mir gewegelogit hat
    1460 MagdebR. II 2 S. 140
  • wo man vnd weib ... heyratten, so mag ir yedes seinselbs besonndere habe vnd gut außerhalb beder zuschetz oder heyratgut verschicken
    NürnbRef.(1479/84) XIII 8
  • wo ain eehallt oder dienner, zů seinselbs sachen seines herren gůet prauchet vnd des der herr zůschaden käme, den sol jm der dienner oder eehallt widerzekern schulldig sein
    1518 BairLRRef. Tit. 43, 8
  • wann ain richter vmb haͤnndel, das pluet vnd malefitz beruerende, yemandt ... fahet vnd annemen lasset, soll er ... mit frag, oder in annder weg, darauf hanndeln, vnnd ausserhalb solhes, durch seinselbs fürnemen, kain person gichtigen, noch fragen lassen
    TirolLO. 1526 g vr
  • welcher von dem andern in berkhwerchssachen vermaint beschwärt zu sein, und will soͤlches nit fallen lassen; der soll unsern berkhrichter umb gericht ersuchen, und sein selbs richter nit sein
    1532 SalzbBergO.(Lori) 229
  • der ist vnd haißt ain ordenlicher richter, der auß seinselbst recht vnd gerechtigkait oder auß verleihung kaiserlicher maiestat ... den gerichtszwang ... außuͤben mag
    1544 Perneder,Proz. 1v
  • wann iemands auff seinselb erdtrich odder an geweiheten stetten vngesůcht vnnd vngeuer einen schatz findet, so ist derselb allein sein
    1553 Gobler,StatB. 108r
  • daß der arrogatus als seinselbst herr in die arrogation consentire
    1704 KlugeBeamte II 490
unter Ausschluss der Schreibform(en):