Deutsches Rechtswörterbuch (DRW): 1Stutz

1Stutz

, m.

(Vor-)Schub, Anstoß, Schlag; auf einen Stutz plötzlich, auf einmal, in einer Rate; in einem Stutz unverzüglich, sofort
  • were es aber, das einer ... uf ein stuz das gelt nit enhet und doch gern mit den fünfmannen überkeme, eime solichen mügent die fünfmanne wol zyl geben
    1445 Schmoller,StraßbTucherZft. 67
  • uff zinstag ... komen witere warnung dem prior, derohalben er sich gelichen in eim stütz hinweg macht
    1529 BaselChr. I 449
  • dis unglichsame der raͤten gab vil anlas und stuz zů widerwaͤrtikeit und unghorsame bi den boͤsswilligen
    vor 1547 BernChr.(Anshelm) V 279
  • ursachen ... welche die churf. abgesandten gehabt koͤnnen haben, auff einen stutz ihre meinung zu aͤndern
    DiarEurop. 28 (1674) 194
unter Ausschluss der Schreibform(en):